Jak by mělo vypadat první auto po získání řidičského průkazu?

Jak by mělo vypadat první auto po získání...

Jak by mělo vypadat první auto po získání řidičského průkazu?               

Koupě prvního auta hraje rozhodující roli v životech nás všech. Ovlivní to náš následující postoj k vedení vozidla, ovlivní to naše budoucí volby automobilů. Protože je v nabídce obrovský výběr, není to pro žádného začínajícího řidiče snadný úkol. Určitě vyhledejte radu od odborně znalého člověka, který má zkušenosti a ví posoudit stav vybraného automobilu a také to, zda je dané vozidlo vhodné na to, na co se bude používat. Jaké auto by si měl zvolit mladý člověk s čerstvým řidičským průkazem, by bylo obtížné říci, ale můžeme pomoci těm, kteří poprvé ochutnávají potěšení z jízdy a řízení motorového vozidla.

Každý, kdo má na to si může samozřejmě koupit nové auto z výrobní linky k novému řidičáku, ale to není rozumné a pravděpodobně by to nebylo ani ekonomické. Marně drží mladík v ruce řidičský průkaz vždyť během cvičených jízd za těch 30 - 50 hodin nezíská dostateční rutinu na to, aby vždy a jistě dobré dodržel rozestup vzdáleností mezi auty, aby se bezpečně mohl vyhnout ťuknutí a při parkování, aby nepoškrábal bok auta, nebo náhodou nevyběhl na kraj obrubníku. I tyto malé poškození mohou způsobit nákladné výdaje na opravu, nemluvě o vážnějších škodách způsobených na novém autě. Kromě opravy jakéhokoliv poškození je třeba brát v úvahu i servis, údržbu, náklady na pojištění a spotřebu. Teenager může dostat vysněné vozidlo od stařích rodičů při ukončení studia, ale mu nebudou nutně financovat později vznikající náklady. Ať už se zlatý chlapec zaměstná nebo studuje dál, zvyšování výdajů spojených s autem mu může dělat problém.

Je proto důležité vybrat si auto podle obsahu své peněženky a rozpočtu!   

Je také třeba mít na paměti, že je ho snazší později prodat! V případě honosného automobilu a typu, který se v Evropě oficiálně neprodává na trhu, nemůže prodávající očekávat velký zájem o koupi.

Koupě prvního vozu by měla být taková, kterému nevadí častější poškození a poruchy kvůli nízké rutině, mělo by to být auto, které je možné získat levně a rychle. Jde o vozy vyrobené v Evropě, včetně automobilů a značek z dálného východu, které vyrábějí v rámci evropských zemí.

Jelikož kupující, kteří poprvé kupuje auto, nemá dostatečné řidičské schopnosti, je vhodné začít jezdit s menším, pohodlným, relativně snadno ovladatelným a hlavně nezničitelným vozidlem. Jako například Suzuki Swift, Škoda Fabia, Opel Astra, Ford Fiesta, Toyota Corolla, ... Příliš silné auto bez rutiny může být nebezpečné pro začínajícího řidiče a nemusí být schopen ovládnout auto. V lepším případě se naučí řídit auto, které bude nyní vlastnit.

Pro ty, kteří se chtějí naučit na levnějším autě a seznámit se s bezpečnou jízdou, považujeme za nejvhodnější ojeté vozidlo, které je však v dobrém technickém stavu. I když víme, že mladí lidé se rádi předvádějí vnějším vzhledem auta, barvou, designem, doplňky, jsou pro ně velmi důležité, stále je třeba je přesvědčovat o prioritě stavu a spolehlivosti vozidla. Protože začátečníci dělají na cestách chyby častěji, není zanedbatelná ani bezpečnost. Základem je mít v autě více airbagů s dobrým nárazovým testem. Výhodou je i couvací radar a asistent udržování jízdy v jízdním pruhu. Následně pak mohou být aspekty trendovosti a stylu.

Na závěr se pokusme přesvědčit začínající nové řidiče, aby před uzavřením smlouvy s prodejcem nevynechali bezplatné zkoumání geneze vozidla! Servisní platforma vozidla umožňuje dozvědět se více o životním cyklu vašeho automobilu. Pokud tak prvovodiči udělají, nebudou těžko zpracovatelným zklamáním, že dlouho očekávané první auto bylo ukradeno nebo jen sestavené z 3 dalších.

Po několika letech praxe, kdy se řízení vozidla stalo pro mladé lidi již zručností, mohou je s klidným srdcem vyměnit, na základě jejich zkušeností, požadavků a vkusu - k vysněnému vozidlu. Ale pokud jim nyní pomůžeme s výběrem "učícího se vozidla" budou v dobrém vzpomínat a to s dobrým srdcem io desetiletí později: toto bylo moje první auto!